30.1.07

FO - og så mange da ;)


Jeg har vært flittig de siste dagene, og fått ferdig flere pågående strikkesaker. Eller er det bare fordi det er små prosjekter ...


Hatten/lua er strikka i alpakka, og jeg har brukt et mønster som var ment for mohair. Den, lua, er blitt litt vel tantete, litt for "gammel dame med sympati for de svake i samfunnet", men også fargerik, myk og lett kamuflasje. Og så er den grei å ha i lomma og dra fram i regnet i denne byen som bare kalles the city of eternal rain ...


Dette er det ferdige resultatet av garnet som blei kjøpt inn i Oslo som det vakreste garnet jeg har vært borti, Cashmer S. Det inneholder 20 % kashmirull og er bare så helt utrolig mykt. Og sånn er lua blitt også. Jeg brukte ett nøste a 50 gram til denne lua. Mønsteret er mitt eget.
Jeg blei ikke helt fornøyd med formen, fasongen. Jeg skal strikke én til i samme garn, men da skal jeg velge å ha "bolen" på lua litt videre og så skal hele lua bli litt lenger. Men mønsteret og fellinga i toppen er jeg veldig fornøyd med. Som syntes har jeg strikket den fram og tilbake, og så sydd den sammen.


Sokkene er i samme mønster som de jeg strikket i Sockbyte. Det er en slank flette på hver side ned til hælen, mens mønsteret ellers består av vrangstrikking på rettstrikking.

2 kommentarer:

  1. Takk for besoek, - og jeg elsker smaa prosjekter. Holder paa med en genser, og saa sakte det gaar med denne vonde fingeren, saa kjenner jeg at tolmodigheten holder paa aa svikte...

    SvarSlett
  2. Hei Ann!

    Eg synest den blå lua var kjempefin, og slett ikkje gammelmodig! Eg har noko nydelig grønt alpakkagarn som eg har prøvd å hekle ei tilsvarande lue av i to år (etter mønster frå ei tapt yndlingslue), men får det ikkje til. Kanskje eg skal prøve å strikke den i staden. Eg sit jo mykje heime med stor mage for tida, så tid til handarbeid har eg...

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...