20.3.07

Ferdig. Vest. Og hekla undring.


Da er jeg ferdig med to av prosjektene mine. (Egentlig tre, men det tredje har jeg ikke nevnt tidligere så jeg forbigår det også her i stillhet ... )

Jeg er ferdig med vesten i alpakka. Ikke helt fornøyd, men den er faktisk penere på meg enn som modell over stuestolen. Mønsteret er bare tatt rett ut av hodet, jeg er ikke noe flink til å strikke etter mønster har jeg oppdaget. Og så er jeg ikke alltid heldig med strikkinga uten mønster heller :D)))



Og så er jeg ferdig med det hekla teppe, det blei sirkus 1 x 1 meter. Eller ferdig ... jeg har fortsatt noen løse tråder som må sys inn, og så er det dette med kanten. Har du forslag til hvordan jeg kan hekle en kant på denne? Eller kanskje jeg skal sy inn de halvene som står ut? Jeg har prøvd med blondekant og med å hekle staver mellom rutene, men det blei ikke noe pent, noe av det.

Forslag tas imot med takk!

8 kommentarer:

  1. Dette ble ferdig i rasende tempo! Du er jammen effektiv :-)

    Er det mulig å lage halvsirkler i det mønsteret du har heklet? Så får du fyllt inn kantene, og får lik kant på alle sider som er enklere å lage en bord på.

    SvarSlett
  2. Halvsirkler, Supernøtt? Hjelp!

    SvarSlett
  3. Anonym21.3.07

    Har ikke noget forslag...Men det blev da et fint lille tæppe!
    Vesten er lækre sprøde forårsfarver.KH Miri

    SvarSlett
  4. Anonym21.3.07

    Korleis går det med teppekanten? :)
    Eg går for tipset til supernøtt.. har prøvd å sjå på lappane dine og eg trur det skal la seg gjere å hekle dei "halve" (og du trenge jo berre 8 halve, så det er kanskje ikkje uoverkommelig?)
    Lykke til uansett! :D

    SvarSlett
  5. Anonym21.3.07

    Ps: likte vesten din kjempegodt!! :)

    SvarSlett
  6. Så oppmuntrende dere er :)

    Men halve sirkler ... ja, det er bare 8, men hvordan lager jeg det, da?

    * klø meg i huet *

    Får spørre litt rundt, og se i bøker.

    SvarSlett
  7. Anonym21.3.07

    Veit ikkje kor dreven du er i hekling eg.. Men eg ville ha hekla luftmaske"ringen" som før, så ein halv omgang av 1 omg. For deretter å snu arbeidet på vranga og hekle tilbake ein halv omg. av 2. omg. Snu arbeidet igjen, og hekle ein halv omg. av 3. omg.. osb. Høyres det fornuftig ut? Eh.. eller..
    Skulle nesten hatt oppskrifta foran meg, då kunne eg ha testa det ut.. ;)

    SvarSlett
  8. Anonym25.3.07

    Jeg dumpet tilfeldigvis innom her...og for en spennende blogg du har.....her vil jeg komme tilbake, så jeg tar med meg linken din.... Og du er selvfølgelig hjertelig velkommen innom hos meg også.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...