3.3.07

Strikk7: Kari Steihaug


Som nevnt tidligere - og som jeg vil komme tilbake til flere ganger i 2007 foregår det en storstilt prosjekt her på Vestlandet i år. Fokus legges på strikking, men på det som kalles kunststrikking.


De fleste - kvinner - i Norge strikker, men få driver med kunststrikk. Det gjør Kari Steihaug. Hennes utstilling på Vestenlandske kunstindustrimuseum som går fram til 15. april. Den heter Arvegods.

Se flere bilder fra hennes tidligere utstillinger.


Da jeg så utstillingen var det flere tanker som fløy gjennom hodet mitt. Blant annet lacefreaks strikkeregel nr. 3 To knit is to rip. If you cannot rip, you cannot knit. Å strikke er å måtte ta opp strikketøyet for at det endelige resultatet skal bli bra.
Godt sagt :)

Legger ved et par videosnutter fra utstillingen også.


Ideen er at kjolen skal rekkes opp i løpet av den perioden utstillingen varer. Dét må være godt planlagt :O


Strikket klassebilde med hjemmestrikka jakker og gensere av dem som er på bildet. Jeg og sambo hadde stor glede av å finne ut hvilken strikkejakke vi selv representerte. Jeg skulle nok gjerne tilhørt en, oppgav at jeg var en annen, men må innrømme i ettertid at jeg antageligvis var en tredje jakke.

Og så fant vi henne som blei flyvertinne, han som blei mattelærer, han som blei aksjemegler, hun som blei mobba. Jeg tror ikke skoleklassene har forandret seg siden vi var innom.

Fun :)

1 kommentar:

  1. Anonym8.3.07

    Det hørtes ut som en spennende utstilling!!!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...