5.3.09

Kjøkkenutfordring

Det er rett å si at vi kjøpte leiligheten vår pga kjøkkenet. Vi hadde allerede sett på en leilighet med et fantastisk kjøkken, men det mangla dessverre gjesterom. Så da vi kom over denne leiligheten - som har gjesterom - så var det bare å slå til.

Terrasse ut til solfylt og stille bakgård, gasskomfyr, vindu over kjøkkenbenken, størrelse og generell åpenhet og vennlighet er fordelene.
Om sommeren sitter jeg i døråpninga ut til terrassen, spansk balkong, som er fylt av blomsterkrukker.
Den største ulempen, og kanskje den eneste, er at jeg syns kjøleskapet står i feil del av kjøkkenet. Vi har snakk om det flere ganger, hvordan integrere den i den andre delen, men så er det det at sitter man ved kjøkkenbordet er det greit at det står der det står ... så, ja, det blir stadig utsatt.
Alle har vel et sånt prosjekt?

En av tingene vi ønsket av et kjøkken var at det skulle være så stort at det var mulig å bruke det som et ekstra arbeidsrom hvis det skulle være nødvendig. Med det store kjøkkenbordet vårt (kan legge i en ekstra plate) har vi plass til 10 mennesker, og det er samtidig plass til å bevege på seg, hente saker osv.

Arbeidsbenken er ideell for matlaging. Det er lyst, det er godt med plass og alt ligger i nærheten av hverandre. Den lille bua ved komfyren er ekstra praktisk, det gir godt med boltreplass.
Jeg elsker kjøkkenet mitt :)

14 kommentarer:

  1. Anonym5.3.09

    Dette var et riktig trivelig kjökken og praktisk. Dette går vel under kategorien "Drömmekjökken" *s*
    Tusen takk for titten
    Lille Rosin

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner jo hvorfor du elsker kjøkkenet ditt. Det tror jeg jeg hadde gjort også - om det var mitt, mener jeg.

    Lyst, åpent og lekkert. Drømmekjøkken, så absolutt.

    SvarSlett
  3. Herlig kjøkken! Praktisk, lyst, stort og ikke minst fint:) Enig med deg i forhold til kjøleskapet, men det er vel ikke så mange andre steder der kunne stått, så da er det jo bare å trøste seg med at det er kjekt å ha det nært bordet. Fortsett å kose deg i kjøkkenet ditt:)

    SvarSlett
  4. Så lyst og fint - flott kjøkken!

    SvarSlett
  5. Anonym5.3.09

    Koselig kjøkken, misunner deg verandaen rett utenfor.Liker bloggen din godt, mye spennende her inne. Jeg er ny med blogg, så jeg prøver og feiler.

    SvarSlett
  6. Anonym5.3.09

    jag vill också ha ett sådant kök:)

    det är jättefint! och du och din familj är väl värde att ha ett sådant fin kök!

    SvarSlett
  7. so nice and neat and light -- a remodeling job? (and what is your favorite food?)

    SvarSlett
  8. Anonym6.3.09

    For et utrolig koselig kjøkken dere har :-)
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  9. Skjønner godt at du elsker kjøkkenet ditt - det er jo det reneste drømmekjøkkenet! Smart planløsning og god plass. Og ryddig!

    SvarSlett
  10. Så fint kjøkken du har :)

    SvarSlett
  11. Det er ikke vanskelig å skjønne at du er glad i kjøkkenet ditt - det ser veldig innbydende ut :-)

    SvarSlett
  12. Så fint kjøkken. Men jeg ble fryktelig nysgjerrig: Hva står det på alle de post-it'ene på kjøleskapet?

    Kall det gjerne en ny utfordring. ;)

    SvarSlett
  13. Guro, jeg trodde ingen noensinne ville spørre ;)

    Takk til alle, for veldig hyggelige kommentarer :D

    SvarSlett
  14. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt på kjøleskapet ditt etter å ha sett på disse flotte bildene. Dette var virkelig et kjøkken man har lyst til å være i. Så stilrent og enkelt, men så veldig koselig og IKKE jålete (som veldig mange norske kjøkkener kan være...). Til slutt har jeg funnet fram til at det ikke er farlig med kjøleskapets plassering. Vet ikke en gang om jeg hadde lagt merke til det om ikke du hadde nevnt det...

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...