23.2.10

Forts. Større plagg med hjemmefarget garn

Jeg fortsetter å strikke på jakka som er laget av to forskjellige innfargninger. For at det skal syntes bedre har jeg gjort bildet litt lysere enn fargen egentlig er. Og - på bildet ser man stripene som skapes av to forskjellige garn-innfargninger veldige godt, særlig på ermene.


Hva skal jeg si? Jeg ser det samme på andre større plagg strikket med hjemmefarget (i motsetning til industrifarget) garn også. Jeg er ikke helt fornøyd med den stripeeffekten, og lever i en drømmeverden der jeg håper 1) at mønsterpartiet som jeg skal begynne på nå skal dempe inntrykket noe, og 2) at fargen er litt mørkere i virkeligheten enn på bildet og at det derfor ikke vil synes så godt.

6 kommentarer:

  1. that blue is incredible!

    SvarSlett
  2. Vad jag kan se är jackan helt helt bedårande .. och den blå färgen är härlig. Tycker ibland att det blir mer liv i en sån stickning på grund av att färgerna skiftar lite! Lycka till med fortsättningen :)

    SvarSlett
  3. Hvis du ikke liker striper, sliter du, men gjør den helt ferdig og se da. Dagslys er vel den beste måten å se resultatet på. Jeg synes det ser veldig fint ut, og fargen er fantastisk!! Det er sikkert noen der ute som vil kjøpe den.....AnneK:-)

    SvarSlett
  4. Jeg syns den jakken ser kjempefin ut, herligt blått garn.

    Jeg er imponert over alle som hiver seg over store prosjekter. Det er lenge siden for min del.

    Ha en fin fin dag!

    Pernilla

    SvarSlett
  5. Jeg syns den ser flott ut! Det er en nydelig blåfarge, og det blir mye liv over fargen uten at det blir "rotete".

    SvarSlett
  6. Nydelig farge! Og fint med litt liv i fargen, som andre har nevnt, uten at det blir helt "jungel", hvis du skjønner hva jeg mener. Gleder meg til å se fortsettelsen :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...