11.6.10

Strikk en genser på 14 dager: Dag 4

Venter fortsatt på mer garn til babygenseren Gloucestershire Glory. I går sendte jeg et spørsmål til Sanguine Gryphon om det var sendt.Det sendes i dag - gi det én uke da er det det 18. Da er jeg i Stockholm over helgen ... tilbake 21. Ups, 2-ukers genseren, vi har et problem. Heldigvis har jeg en Plan B i bakhånd, mer om det i morgen.

Men - annen strikking pågår likevel.

Jeg snakket med hun som hadde bestilt vognteppet Heirloom,og fortalte det som det var, at jeg ikke var fornøyd med det, ikke fornøyd nok til å selge det.


Vi ble enige om at jeg skal legge fram noen andre fargeforslag og prøve en gang til.
Og da kommer jeg til å strikke sånn mønsteret mitt er opprinnelig. De elefantene er veldig søte og alt det der, men de lange trådene som skal vries på baksiden skaper så store problemer at jeg ikke vil gjenta eksperimentet i et teppe som skal selges.


Her er (de nye) fargevalgene. Kjøperen ønsker elefanter, men jeg tror rett og slett jeg skal benytte meg av det dere lærte meg: Å si nei denne gangen.

> Sitter i et hjørne og øver meg på å si nei.

5 kommentarer:

  1. Elefantene er jo veldig fine da... Kanskje det går an å legge inn noe mellom dem så det ikke blir så lange strekk bak?
    Men nå skal jeg ikke gjøre det enda vanskeligere for deg, det originale mønsteret er jo kjempefint, ingen tvil om det! (Håper det dukker opp noen du kan gi bort elefantteppet til, da...)
    Synd med garnet du venter på, men du har sikkert noe annet garn liggende og kan starte på en annen babygenser :-)

    SvarSlett
  2. Om elefanter er ønsket, hva med å bytte til mindre elefanter? Feks urkigurki sine elefanthoder (som du har strikket med sokker) eller http://www.jessica-tromp.nl/2intarsiajacquardknittingmotifsgraphscolourcharts.htm
    (oi, lang link, det er noen elefanter på rad og rekke der)

    SvarSlett
  3. Jeg synes elefanter er kule, men at ditt originale er finest :) Siden det er du som skal strikke så er det du som bestemmer, ikke glem det.. Flotte fargekomboer du legger frem forresten, men jeg hadde ikke ventet noe mindre selvsagt :)

    SvarSlett
  4. Anonym12.6.10

    Problemet med synlig tråd er nok størst med hvit garn. Du kan ha mønster mellom elefantene, så ikke trådproblemet oppstår. Feks striper, ruter eller rett og slett hjertene som jeg ville valgt, hvis man må ha elefanter. Elefantene ser jo fine ut i seg selv men ikke mellomrommet mellom dem. Siden du setter på fòr, må man ikke surre tråden heller. Den får alikevel beskyttelse fra fòret. Man kan også jukse sy/feste litt fast i riktig farge bak. Teppet er et fint mønster i seg selv, men etter min mening finest når det ikke brukes hvit farge. Ikke gi opp! Du er flink til dette.

    SvarSlett
  5. Og så kommer noen til å bli utrolig glad når du bestemmer deg for å gi bort dette teppet i stedet for å selge det. Jeg synes dette virkelig har klasse. men det er du som er den nærmeste til å vurdere hvorvidt du synes det holder den standarden du har satt. Lykke til med neste forsøk!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...