2.12.10

Og av og til er for mye for mye

Fine farger sammen
Ja, av og til får man bare akseptere at andre har rett.

Annepålandet kommenterte i forrige innlegg at 217 gram restegarn ville bli veldig lange sokker. Jeg hadde tenkt at med mine sykepleier-legger ville det være feil, men ellers takk for innspillet, kjære Annepålandet. Men jeg må visst bite i gresset å si at 148 gram er det nye målet.

Jeg har strikka den ene og stoppa 3-4 cm over kneet, det vil si jeg har brukt 74 gram på den ene strømpa.


De vita tallene er at jeg la opp 20 masker tå-opp, på pinner 2 mm. Og økte på annenhver omgang til jeg hadde 68 masker, strikka 20 cm før jeg strikka forkorta rader-hæl over halvparten av maskene, 34. Akkurat etter at jeg var ferdig med hælen felte jeg 6 masker over et par-tre cm.

Så strikka jeg 13 cm, begynte på ribbestrikking samtidig som jeg økte til 74 masker over tykkleggen over 25 cm.

Jeg har en ribbe helt øverst ved kneet også, en ribbekant som er omvendt av den jeg strikka tidligere. Der felte jeg fire masker over et par cm som jeg så la opp igjen helt mot toppen - ca. 40 cm regna fra der hælen slutta. 

Dette kommer til å bli deilige strømper under langbuksene, kjenner jeg.

14 kommentarer:

  1. Åhhh, det høres deilig ut med lange kjemmestrikkede sokker!
    Herlige farger er det og.

    Pernilla

    SvarSlett
  2. Deilig med sånne lange sokker. Flote farger også. :o)

    SvarSlett
  3. Takk for hjelpen!! Da skal jeg se hva jeg får til!! Jeg regner med at garn som har ligget mer enn 2 uker i posene mine går som "restegarn" Hehe!! AnneK:-)

    SvarSlett
  4. lange hjemmestrikkete sokker høres helt herlig ut! det verste e at du får oppskrifta til å høres så lett ut... men æ veit jo bedre...hihi

    SvarSlett
  5. For noen herlige sokker, og fargene sammen var nydelig.. :-)
    Tror neste par sokker må bli så lange som dine, for disse jager kulden på dør, tror jeg :-)

    SvarSlett
  6. Ferdig med en knestrømpe på to dager. Nå dånte jeg litt!

    SvarSlett
  7. I disse dager er det genialt med strømper som går over knærne, så bare strikk i vei! (Og det gjør du jo). Her blir det ikke sokker, men en jakke i restegarn.. kanskje til jul?

    SvarSlett
  8. Anonym2.12.10

    Tenkte litt på alle gramma dine eg óg, men fant det best å avvente situasjonen og sjå kor lange sokkane dine egentleg vart.. hehe..

    Dei ser veldig varme og flott ut, og vert nok akkurat passe under langbuksa vil eg tru! :)

    SvarSlett
  9. Jeg jobber på å få ferdig babydress (og for den saks skyld babyen) så det blir ingen restesokker på meg. Eller... jeg kunne jo strikke et par i treårsstørrelse...hm.

    SvarSlett
  10. Anonym2.12.10

    Snygga knästrumpor och du stickar snabbare än en sockmaskin du. Knästrumpor är nog det enda raka denna vinter, själv tog jag i med att sticka i Peer Gynt för extra värme.

    SvarSlett
  11. :-) He he. Varm blir du i hvertfall.

    SvarSlett
  12. Sykepleierlegger, er det noe lange greier, altså? Jeg bruker støttestrømper på jobb og føler meg langlegget da (og gammal, haha) mulig det er noe av samme leggegreier?

    SvarSlett
  13. Du er så kjapp med pinnene, og det blir så flott, men når sover du?

    Lange strømper i godt garn ble lekkert!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...