16.4.12

Spinning around

Bloggen min er litt vårslapp for tida, den også. Den har vel i grunn vært vinterslapp også ...

Men jeg strikker. Selv om dette innlegget ikke handler om strikking, ennå.

Det er ikke ofte jeg skriver om spinninga mi, kanskje mest fordi jeg ikke spinner så veldig mye. Jeg spinner både på rokk og på håndtein. En tidligere barnegenser jeg har blogga om, en barneutgave Ikke helt ribba, er strikka i garn som jeg hadde spunnet på rokk.

Nå holder jeg på å spinne en fantastisk merinoull som bare glir av teina. Jeg er ikke sånn førsteklasses-spinner, men resultatet blir bra nok til å kunne strikke noe vakkert av.

Underveis. Som med all spinning.
Jeg har ikke kommet halvveis enda, og jeg har ikke bestemt meg for hva det skal bli. En liten barnejakke? Et større babyteppe a la nøstegarnteppet? Et sjal? Jeg må spinne det opp og se hvor mye jeg får før jeg bestemmer meg, jeg er ikke enang sikker på om jeg vil beholde det en-tråda eller spinne det til 2-tråda.

Det er ingen hast.

5 kommentarer:

  1. Så lekkert! Gleder meg til å se hva du skal trylle fram av dette:)

    SvarSlett
  2. That's the beauty of spinning because you love it - you can make all those decisions about plying & what to knit later on!

    SvarSlett
  3. Så utrolig spennende at du spinner selv! Det ser nydelig ut:-) Gleder meg til å se hva det blir til etter hvert:-)

    SvarSlett
  4. Nydelig gråfarge,- og jeg gleder meg å se garnet og hva som skal strikkes av det !
    :)

    SvarSlett
  5. Så flott det blir! Har en tein og ull liggende, men har ennå ikke fått prøvd meg ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...