14.10.14

Revenka, Bukkene Bruse og de andre i blåbærskogen

Det er gått en liten evighet siden Tori spurte meg om jeg kunne tenke meg å bli med på hennes og Fridas bokprosjekt. De ønsket å lage en e-bok med votter. Og den skulle være fra eventyrene.


Det begynte i fjor, og i mellomtida hadde også Wenche blitt med. Og Cecilie, Anne, Merete og Judith - til sammen har vi vært 8 jenter som har jobba med eventyr-boka.

Og nå, på selve vottedagen 14. oktober, er den publisert som e-bok.

Jeg er selvføgelig inhabil, siden jeg har jobba med de kjekkeste menneskene og hatt tilgang til de mest spennende diskusjonene. Men det skal sies at jeg har ikke laget et eneste vottemønster i denne boka så da kan jeg få lov til å se at dette er den flotteste, mest fantasirike votteboka du kan få tak i. Hele boka er et overflødighetshorn av moro, latter og Excel-ark som har hatt et eget liv.

Det fins ikke en eneste tåre i denne boka, til gjengjeld er det mye humor og glede.


Og nå er den publisert, og nå kan du også ta del i eventyret. E-boka kommer med 7 vottemønstre i forskjellig vanskelighetsgrad, alle er mønsterstrikka og i flere forskjellige størrelser.

Du kan kjøpe hele e(ventyr)-boka her. Den koster 75 kr. Hvis du deltok i Vottemysteriumet  i september skal du ha fått tilsendt en kode som gir deg 15 kr rabatt. Boka kjøpes gjennom Paypal og den lastes direkte ned på maskinen din. Har du Ravelry-konto lagres den automatisk i biblioteket ditt.

Ingen av mønstrene kan kjøpes individuelt - det er utrolig hva du får for 75 kr i dag, 7 vottemønstre.


I den nærmeste uka vil de forskjellige mønstrene presenteres på bloggen vår, og det vil bli flere konkurranser og garngaver på andres blogger både i Norge, i Danmark og i USA. Vi takker sponsorer som
Raumagarn
Pickles
Hillesvåg,
Sjølingstad Uldvarefabrikk og
Malsen og mor - tusen, tusen takk for drahjelp.

Og en stor takk til Maihaugen på Lillehammer for stor imøtekommenhet og vennlighet til fotograferinga.

9 kommentarer:

  1. Lattertårer har det nok vært ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vel? Hva veit du som ikke jeg veit?

      Slett
  2. Gratulerer så mye med boklansering. Boka ser kjempe flott ut.

    SvarSlett
  3. Anonym14.10.14

    Hipp hipp hurra for ei flott vottebok.

    SvarSlett
  4. Kjempeflott bok med vakre vottemønster. Mått selvfølgelig handle.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...