13.5.15

Kald på henda? Et 17. mai-innlegg

Det ser ikke så lovende ut, dette været for 17. mai-helga. I hvert fall ikke over Østlandet. Typisk bunadvær, med andre ord. Men hva med hendene på en sånn dag?

Anne, en av Vottelaugets åtte laugmedlemmer har strikka opp et par fingerløse vanter som vil egne seg veldig bra. Ikke bare er fargene rett, men vantene er også perfekte til å fotografere i og likevel ikke fryse på fingrene. Eller som Anne sjøl sier det, for kalde korpshender.

Med kofte som bunad
Mønsteret er Askeladden uten tuppen, og du finner den i den andre votteboka vår. Sammen med 6 andre vottemønstre og ei lueoppskrift. E-boka koster 85 kr og du kan kjøpe den her.

Anne forteller at det tar en kveld å strikke en fingerløs vante. To altså, hvis du har to hender (å strikke til). 

1 kommentar:

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...