26.1.17

Endelig!

For noen år siden var jeg - som mange andre - på Wollmeise-kjøret. Noe som betyr at jeg har en del av garnet Wollmeise. Ganske mye, faktisk, en hel plastikkasse. Både ubrutte hesper og masse rester.
Sokkene Elgsafari 
Da jeg strikka mye sokker for 4-5 år siden brukte jeg ofte standardhælen, med hælkappe. Den som de fleste av oss lærer på skolen, og som kanskje de fleste sverger til? Den kan varieres i det uendelige, både helt enkel og veldig forseggjort.

Sokkene Reisetips
Fordelen med den er at gir god plass til oss som er litt høye/brede over vristen. Noe som er særlig viktig når man strikker i flere farger siden sokkene blir mindre elastiske av det.

Mitt problem med dem, og det er et så stort problem at jeg har gitt det opp, er at de ikke sitter bra rundt hælen min. Skal de være store nok til å komme over vristen og hælen må jeg ha mer masker enn det som er ideelt for denne typen hæl. Når jeg bruker sokkene vrir de seg. Og særlig i Superwash-behandla Wollmeise som er så glatt i utgangspunktet. Og sokker som vrir seg er ubehagelige å gå med.

Molly 
Stor er derfor overraskelsen når jeg har oppdaga at sokkene til Tant Ulltuss med forkorta pinner i hælen er perfekte på meg! Jeg veit ikke hva det er ved dem som gjør at de sitter som de skal. Jeg kan ikke bruke sokker inne i dem, til det er de for stramme til meg, og jeg må jobbe litt for å få dem over foten, men de sitter så fint. Og det er godt.

Molly 
Jeg tror også at jeg skal være litt obs på masketallet. 64 masker på pinner 2 mm gir både veldig sterkt og stramt stoff, samtidig som jag muligens ikke kan verken gå opp eller ned i masker for at de skal sitte.

Jeg har som mål å strikke meg 12 par sokker fra boka til Anna Bergman i år, og at første par var perfekte til meg gir meg sjøltillit til å fortsette.


Boka anbefales som tidligere nevnt, på det varmeste. Jeg har ikke noe problem med å strikke etter svenske oppskrifter i hvert fall. 

8 kommentarer:

  1. Flotte sokker du har strikket og i den boka har du jo litt å velge i når neste par skal strikkes:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  2. Håper på å få slengt meg med på samstrikk noen av månedene. Boka ligger der og lokker 😍 Lekre farger og lekre mønstre. Så gjenstår det å se om jeg liker hælen. Sverger til tradisjonshæl med kilefelling, men åpen for noe nytt 😉

    SvarSlett
  3. Oi, for noen fantastiske sokker, for et arbeid, det tok nok tid... Happy Knitting!

    SvarSlett
  4. Boka er kommet i hus:) om jeg klarer 12 par er usikkert... men starter snart på første par. Fantastisk bok, full av inspirasjon...

    SvarSlett
  5. Så fin sokkene dine ble! Jeg har prøvd å for-manne en av oppskriftene. Strikker med mellanraggi og pinne 3. Spent på hvordan det går. Skal prøve å bli med i samstrikken - boka hadde faktisk minst 12 par jeg ønsker meg!

    SvarSlett
  6. Herlige sokker, og så fint å finne den hælen som passer sin egen fot best! Jeg har også strikket med forkortede rekker, men har ikke rukket teste de ut enda.

    SvarSlett
  7. Så fine sokker du har strikket. Skal strikke sokker til min datter etter et mønster fra boken. Jeg hadde tenkt å bare se på bilde for å finne ut hvordan mønsteret er. Men etter å ha lest innlegget ditt er boken bestilt. Skal strikke i Wollmeise Twin. Har også vært på Wollmeise kjøret ;)

    SvarSlett
  8. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...